Vergelijk Sim Only

Vergelijk de goedkoopste sim only aanbiedingen van diverse telecomwinkels
www.vergelijksimonly.nl
Categorieën Uit mijn archief

Google forceert CPA deals

Op 15 augustus 2007 door in Advertising,Online.

Sinds een tijdje werkt Google ook op CPA (cost per action) basis, waarmee men de markt van affiliate marketing is betreden. Je zou zeggen dat Google binnen no-time voldoende bereik heeft om de advertenties af te zetten, maar het lijkt er toch op dat de gemiddelde webmaster nog niet zo happig is. Omdat Google – blijkbaar – te weinig webmasters bereid heeft gevonden om de CPA deals af te zetten, worden ze nu ook vertoont bij webmasters die helemaal niet voor de ‘verwijzingen’ hebben gekozen.

Google CPA in AdSense

Zo kwam ik bij mijn eigen AdSense statistieken ook enkele onbedoelde verwijzingen tegen. Terwijl ik qua advertentiemateriaal enkel gebruik maak van de standaard tekst- en beeldadvertenties, staan er bij de verwijzingen toch advertenties voor Sim Only abonnementen en Zoek.net. Erg vreemde gang van zaken, want hoewel dit Google wellicht goed uitkomt vraag ik me af of een gemiddelde webmaster dit wel kan waarderen. Als ik namelijk op een site graag CPA deals wil hebben, dan geef ik dat zelf graag aan. Dan kan ik namelijk ook rustig naar een affiliate marketing partij die niet 50% van het adverteerdersbudget in eigen zak steekt zoals Google dat doet.

Ik heb op deze site bewust voor tekst advertenties op basis van CPC gekozen aangezien de wisselende content toch geen uniform publiek voor een bepaald soort advertenties oplevert. Hopelijk ziet Google snel in dat ze er verstandig aan doen om de webmasters hun eigen keuze te laten maken, aangezien deze webmasters toch nog steeds een van de pilaren van het advertentienetwerk van Google zijn.

Laat een reactie achter

Overig

© Ruud Kok 2006-2014 - Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Sluit