Vergelijk Sim Only

Vergelijk de goedkoopste sim only aanbiedingen van diverse telecomwinkels
www.vergelijksimonly.nl
Categorieën Uit mijn archief

Meeste reclamegeld gaat naar tekstadvertenties

Op 15 augustus 2006 door in Advertising,Online.

De groei in de online advertising is er nog steeds niet uit. Het tweede kwartaal van 2006 was goed voor 70 miljoen euro aan online advertenties, dat is zo’n 40 procent meer dan het bedrijfsleven vorig jaar in dat zelfde kwartaal uitgaf.

Opmerkelijk is de verschuiving van het type advertenties. Daar waar van oudsher de banners en buttons het overgrote deel van de uitgaven vormden, zijn dit kwartaal voor het eerst de tekstadvertenties overheersend. Nederlandse adverteerders gaven afgelopen kwartaal voor het eerst meer uit aan tekstadvertenties bij Google en Yahoo Search Marketing dan aan de buttons en banners, namelijk 51 procent van de totale uitgaven.

De totale bestedingen groeien nog steeds met tientallen procenten. Het IAB verwacht dat Nederlandse bedrijven dit jaar uiteindelijk meer dan 250 miljoen euro zullen uitgeven aan internetreclame.

Ben zelf wel heel erg benieuwd hoe de verdeling is tussen advertenties op basis van CPC en CPM, want volgens mij zit de kracht van advertentiemodellen zoals AdWords juist in de CPC.

Eén reactie op “Meeste reclamegeld gaat naar tekstadvertenties”

  1. Utrecht zegt:

    Tja…

    Het hangt natuurlijk helemaal van je doelstelling af…

    Bij genereren van naamsbekendheid is de klik niet extreem belangrijk (als je het mij vraagt dan) maar vooral het “gezien worden”. CPM kan dan interessanter zijn..

    Denk maar eens aan de “hypotheek” cpc bedragen. Die zijn dusdanig hoog dat een banner op een veelbezochte hypotheeksite nog wel eens iets goedkoper kon zijn voor die specifieke doelstelling!

    Wat jullie?

Laat een reactie achter

Overig

© Ruud Kok 2006-2020 - Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Sluit