Vergelijk Sim Only

Vergelijk de goedkoopste sim only aanbiedingen van diverse telecomwinkels
www.vergelijksimonly.nl
Categorieën Uit mijn archief

Hoe creeer je een hype met Wuppies?

Op 24 juni 2006 door in Marketing.

Toen ik drie weken geleden een stuk schreef over Wuppies bij Albert Heijn, had ook ik niet verwacht dat de actie daadwerkelijk zo’n succes zou worden. Het zag er allemaal leuk uit, en rondom het WK is de gemiddelde consument nou eenmaal wat gevoeliger voor marketingacties, maar dit succes hadden ze zelfs bij AH waarschijnlijk niet verwacht. Of toch?

Wuppies van Albert Heijn

Het is ongekend hoeveel publiciteit de kleine beestjes krijgen, zowel op internet al daarbuiten. Mijn artikeltje was goed voor (voor mijn doen) flinke bezoekersaantallen, maar waar kwam dit nou vandaan? Ik denk dat de marketeers bij Albert Heijn een pluim hebben verdiend voor het goede idee: Een ‘leuk beestje’ in combinatie met een ‘WK-lied’ doet het goed. Laat dit presenteren door een personage waar je de afgelopen maanden al flink mee aan de weg hebt gebouwd en het gaat al flink de goede kant op. En het laatste stapje op weg naar succes is schaarste, dus moest AH er voor zorgen dat ze wel optijd op zouden zijn.

De wuppies kon je krijgen bij elke 15 euro aan boodschappen. De mensen in Zaandam hadden dus best kunnen bedenken hoeveel wuppies ze nou ongeveer nodig zouden hebben gehad. Toch is de actie al binnen 2 weken uitverkocht en krijg je nu ‘een leuke wuppie-sticker’. Resultaat? Een hype op internet, iedereen wil toch nog zo’n wuppie!

Laat een reactie achter

Overig

© Ruud Kok 2006-2014 - Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Sluit