Vergelijk Sim Only

Vergelijk de goedkoopste sim only aanbiedingen van diverse telecomwinkels
www.vergelijksimonly.nl
Categorieën Uit mijn archief

Het SEO effect van een virale blog campagne

Op 9 juni 2006 door in Marketing,SEO.

Nog geen twee weken geleden begon de virale blog campagne voor het boek Wembley van Richard Ossinga. Een deel van het boek is in deze actie ook bij ons voorbij gekomen en het wordt tijd voor een evaluatie.

Wembley in Google

Nu Google de verschillende sites die meedoen geïndexeerd heeft, kunnen we zien wat het effect voor de zoekmachinemarketing van een dergelijke campagne is. Omdat in de Wembley campagne alle 206 sites naar de campagne site linken, is de verwachting dat die site goed zal scoren. Toch is er een geduchte concurrent voor de nummer ??n positie, het voetbalstadion met de gelijke naam.

Google kijkt bij het bepalen van de beste zoekresultaten heel sterk naar het aantal links en naar de tekst waarmee gelinkt wordt. Op dit tweede punt zal de link genaamd ‘doe mee’ weinig bijdragen zou je zeggen. Toch zijn de resultaten van deze actie verbluffend goed. Binnen de Nederlandse Google is de Wembley website de nummer ??n. Wat mij nog het meest opvalt is de snelheid waarmee dit is gebeurd, want zoals gezegd is de actie nog geen twee weken oud!

Laat een reactie achter

Overig

© Ruud Kok 2006-2014 - Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Sluit