Vergelijk Sim Only

Vergelijk de goedkoopste sim only aanbiedingen van diverse telecomwinkels
www.vergelijksimonly.nl
Categorieën Uit mijn archief

Search Engine Strategies Londen: dag 2

Op 2 juni 2006 door in Marketing,SEO.

Search Engine StrategiesDe zoekmachine markt blijft zich professionaliseren en de bedragen die betaald worden voor een advertentie in de zoekmachines stijgen nog steeds. Dat bleek op de tweede dag van de SES in Londen.

Zoekmachinemarketing wordt steeds vaker en beter geïntegreerd in het algehele marketingproces. Steeds meer markerteers zien het nut van zoekmachinemarketing in en nemen de kosten hiervan structureel mee in hun budget. Was het in het verleden zo dat dit geld voornamelijk werd besteed aan zoekmachine advertenties, in de toekomst wordt er verhoudingsgewijs ongeveer net zoveel aan zoekmachine optimalisatie besteed.

Zoals gisteren al genoemd, heeft Microsoft aangekondigd dat ze de Adcenter Ads gaan ondersteunen met de zogenaamde ‘Daypart’-functie. Dat wil zeggen dat de advertentie alleen op gewenste dagen en tijdstippen naar boven komt. Google, Yahoo en Miva zien hier het nut (nog) niet van in omdat het volgens hen moeilijk is te bepalen wanneer de betreffende advertentie vertoond moet worden. Aangezien internetgebruikers het internet voor een groot deel gebruiken om zich te oriënteren en hoogstwaarschijnlijk meerderde malen terug zullen komen, hoeven ze niet perse telkens dezelfde advertentie te zien.

Verder wordt verwacht dat in de toekomst voornamelijk gewerkt zal gaan worden met het Pay-per-Call systeem: de adverteerder betaalt dan per telefoontje dat hij via zijn website binnenkrijgt een bepaald bedrag aan de zoekmachine. Deze manier van betaling wordt in onder andere Amerika al regelmatig toegepast, maar in Nederland nog slechts op kleine schaal.

Als laatste wordt nog gemeld dat de focus de komende tijd komt te liggen op gepersonaliseerde resultaten. Dat wil zeggen dat Google, Yahoo e.a. de zoekresultaten nog beter gaan afstemmen op de persoonlijke interesses en voorkeuren van de gebruiker.

Eén reactie op “Search Engine Strategies Londen: dag 2”

  1. Bouwhuis zegt:

    Leuk stukje…

    Vooral pay per call, zit zeker toekomst in.

Laat een reactie achter

Overig

© Ruud Kok 2006-2014 - Cookiebeleid

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Sluit